Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti
Dodano: 28 grudnia 2020
Skrót „Ti" pochodzi od słów „Turismo Internazionale" i zawsze był stosowany w odniesieniu do modeli z najwyższej półki o typowo włoskiej elegancji, natomiast „Veloce" („szybki") nawiązuje do wysokich parametrów i doskonałych osiągów. Wersja wyposażenia Veloce Ti stanowi kwintesencję technicznej i mechanicznej doskonałości modelu. Łączy sportowy charakter Stelvio Veloce z jeszcze bardziej urzekającym stylem.
W standardzie oferuje bogate wyposażenie oraz najnowocześniejszą technologię, nawiązującą do topowej odmiany Quadrifoglio, z którą Veloce Ti dzieli wspólne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Na jego wyjątkową tożsamość składają się nie tylko detale stylistyczne, ale i funkcjonalne. Przykład? Tylny zderzak ze specjalną dolną osłoną, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia oraz aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów, przytwierdzone do kolumny kierownicy.
Stelvio Veloce Ti wyróżnia się ponadto nowymi 21-calowymi, pięciootworowymi felgami aluminiowymi z oksydowanym wykończeniem, które debiutują właśnie w tej wersji, a następnie będą oferowane również w innych wariantach wyposażenia. Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, cechując się sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz ekskluzywnymi elementami z prawdziwego włókna węglowego. Ciemne akcenty widoczne są również na zewnątrz samochodu w postaci czarnych obramowań szyb, grilla i lusterek oraz przyciemnianych szyb i emblematów „Stelvio”, „Q4”, a także „Veloce Ti”.
Stelvio Veloce Ti dostępne jest z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawiono z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce TI zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego.
Giulia i Stelvio zapewniają zaawansowane systemy autonomicznej jazdy ADAS 2 (Advanced Driver Assistance Systems), które pozostają w doskonałej równowadze między przyjemnością z prowadzenia a bezpieczeństwem. Ich rozbudowany wachlarz składa się na drugi poziom autonomicznej jazdy, co oznacza, że w określonych warunkach samochód przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem. W rezultacie wszystkie systemy zastosowane w Giulii i Stelvio wyraźnie podnoszą nie tylko poziom bezpieczeństwa, ale i komfort podczas dalekich podróży. Oczywiście należy pamiętać, że kierowca zawsze powinien pozostawać skupiony na drodze i trzymać obie ręce na kierownicy.
Czytaj również
- EM90 poszerza portfolio Volvo
- Opel Corsa z napędem hybrydowym
- SpaceTourer – nowy minivan Citroena
- Fiat pokazał nowego pick-upa Titano
- Honda prezentuje model e:Ny1 EV 2023
- Nowe MINI Countryman
- Citroen C5 X w nowej, limitowanej edycji
- Nowy Opel Corsa wjeżdża do Polski
- Alfa Romeo 33 Stradale
- Fiat prezentuje model 600e
- Toyota Prius – nowa hybryda plug-in
- Nowe BMW serii 5 Limuzyna
- Citroen zaprezentował model C4 X
- Lancia Pu+Ra HPE
- Nowy Wrangler 2024