Dzisiaj jest 24 Kwietnia 2024, Środa, imieniny obchodzą:

BMW M340i xDrive Limuzyna

Dodano: 17 listopada 2018

Nowe BMW serii 3 Limuzyna jest coraz bliższe swojego wejścia na rynek wiosną 2019 roku. BMW M GmbH prezentuje teraz niezwykle dynamiczny wariant nowej sportowej limuzyny. BMW M340i xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 172 g/km*) napędzane jest przez nowo opracowany sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW / 374 KM.

 

Wysokie osiągi silnika, układ jezdny specyficzny dla M oraz inteligentny napęd na cztery koła zapewniają wyjątkową dynamikę jazdy, która nie ma sobie równych w segmencie klasy średniej. Niezwykle sportowy charakter podkreśla specyficzna dla tego modelu stylistyka i wyposażenie. Los Angeles Auto Show (30 listopada – 9 grudnia 2018 r.) będzie miejscem światowej premiery BMW M340i xDrive Limuzyna. Na rynek amerykański i europejski wejdzie w lipcu 2019 r.

Przyspieszenie, dynamika na zakrętach, zwinność, precyzja, hamowanie – BMW M340i xDrive Limuzyna wyznacza nowe standardy we wszystkich obszarach dynamiki jazdy. W szczególności konsekwentnie wykorzystuje koncepcję BMW serii 3 Limuzyna zorientowanego na sportową radość z jazdy, oferując niski środek ciężkości, zoptymalizowaną masę, dobrze rozłożony nacisk na osie, a także większą sztywności karoserii i mocowań zawieszenia. Ponadto technologia zawieszenia i aerodynamika są precyzyjnie dostrojone do wysokich osiągów nowej jednostki napędowej. Oprócz tego standardowe wyposażenie BMW M340i xDrive Limuzyna zawiera takie elementy jak sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy M, sportowe hamulce M oraz 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy o doskonałej mocy i charakterystycznym brzmieniu. 

Jednostka napędowa opracowana dla BMW M340i xDrive Limuzyna oferuje nową jakość w zakresie osiągów, reakcji, wchodzenia na obroty, kultury pracy i wydajności, typowych dla sześciocylindrowych silników rzędowych BMW. Silnik o pojemności 3 l ma aluminiową skrzynię korbową i aluminiową głowicę cylindrów. Układ turbodoładowania oparty o konstrukcję TwinScroll został zaprojektowany na nowo. Zastosowanie kompaktowego stalowego kolektora wydechowego i turbosprężarki zapewnia szybki przyrost ciśnienia. Zmniejszony o około 25 procent moment bezwładności masy poprawia reakcję turbiny, a szerokie otwarcie elektrycznie sterowanego zaworu wastegate przyczynia się do poprawy emisji spalin. Za dostawę paliwa odpowiada układ High Precision Injection, którego wtryskiwacze pracują teraz przy ciśnieniu wtrysku zwiększonym do 350 bara. Obecną wersję technologii M TwinPower Turbo uzupełnia w adaptacyjna regulacja zaworów VALVETRONIC i adaptacyjna regulacja faz rozrządu Double VANOS.

Dzięki szerokiej modernizacji napędu, w którym wiele elementów zostało zaprojektowanych całkowicie od nowa, moc sześciocylindrowego silnika wzrosła o 35 kW/48 KM do 275 kW/374 KM w porównaniu z najmocniejszym silnikiem wykorzystywanym wcześniej w BMW serii 3, a maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 500 Nm. W rezultacie samochód wyraźnie zyskał na sportowej drapieżności. BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s – o pół sekundy szybciej niż topowy model poprzedniej generacji BMW serii 3 Limuzyna.

Oddawaniu mocy i przyrostowi prędkości towarzyszy charakterystyczne brzmienie sześciocylindrowego silnika rzędowego, które dzięki sportowemu układowi wydechowemu M jeszcze bardziej zyskuje na wyrazistości. Układ wydechowy z regulowanymi przepustnicami generuje niezwykle soczyste brzmienie – szczególnie w trybach SPORT i SPORT+ aktywowanych przełącznikiem właściwości jezdnych. Dźwięk towarzyszący dynamicznemu oddawaniu mocy silnika jest również wyraźnie słyszalny wewnątrz BMW M340i xDrive Limuzyna. Dwudrożny sportowy układ wydechowy M wyposażony jest w dwa benzynowe filtry cząstek stałych, dzięki czemu BMW M340i xDrive Limuzyna spełnia wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,5 l/100 km*, a emisja CO2 172 g/km.

W standardzie: 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic i BMW xDrive z większym przeniesieniem mocy na tył. 

BMW M340i xDrive Limuzyna wyposażone jest standardowo w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic najnowszej generacji, która charakteryzuje się m.in. zoptymalizowanym układem sterowania hydraulicznego i niezwykle wysoką dynamiką zmiany biegów. Krótkie przełożenia dla niższych biegów poprawiają przyspieszenie, a do maksymalnych przyspieszeń ze startu zatrzymanego można korzystać z funkcji Launch Control. Łopatki na kierownicy ułatwiają ręczny wybór biegów w dowolnym momencie.

Inteligentny napęd na cztery koła zastosowany w BMW M340i xDrive Limuzyna zapewnia maksymalną trakcję, zwinność i stabilność pojazdu poprzez całkowicie adaptacyjny rozdział mocy na przednią i tylną oś. Większa transmisja napędu na tył w układzie BMW xDrive sprzyja typowym dla BMW wrażeniom z jazdy, szczególnie w trybach SPORT i SPORT+. Większe przeniesienie mocy na tylne koła zwiększa zwinność na zakrętach.

Ponadto BMW M340i xDrive Limuzyna jest standardowo wyposażone w sportowy mechanizm różnicowy M. Elektronicznie sterowana, w pełni zmienna szpera tylnej osi nie tylko wyraźnie zwiększa trakcję, ale również stabilność i zwinność pojazdu.

Czytaj również