Dzisiaj jest 20 Października 2019, Niedziela, imieniny obchodzą:

BMW i Hydrogen NEXT

Dodano: 05 października 2019

W 2022 roku BMW Group planuje zaprezentować kolejną generację elektrycznych układów napędowych wykorzystujących technologię wodorowych ogniw paliwowych w niewielkich seriach pojazdów opartych na obecnym modelu BMW X5. BMW i Hydrogen NEXT daje wgląd w potencjał, jaki ma w sobie ten model. BMW Group zaproponuje swoim klientom pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi najwcześniej w 2025 roku, choć zależy to w dużej mierze od czynników rynkowych i ogólnych uwarunkowań.

 

Stylistyka BMW i Hydrogen NEXT

BMW i Hydrogen NEXT pokazuje, że nową technologię można pomyślnie wdrożyć w dynamicznym modelu takim jak BMW X5. Dzięki niewielkim modyfikacjom stylistycznym już na pierwszy rzut oka można je zidentyfikować jako model z rodziny zelektryfikowanych BMW. BMW i jest podstawą innowacyjności i inkubatorem dla wszystkich nowych technologii opracowywanych w BMW Group.

Z przodu zmiany są najbardziej rozpoznawalne po charakterystycznym logo BMW i w kolorze niebieskim na masce. Ten sam wzór pojawia się w trójwymiarowej wersji we wlotach powietrza. Jego kształt i kolor tworzą wrażenie dynamicznego przepływu przez przód i boki karoserii w kolorze bieli mineralnej. Efektowne wykończenie obręczy kół ze stopów lekkich jednoznacznie wskazuje na geny BMW i w tym modelu.

Innowacyjność prezentowanego modelu studyjnego jest widoczna także z tyłu dzięki elementom dyfuzora w niebieskim kolorze. Zamknięta konstrukcja oraz brak rur wydechowych podkreślają wizualnie, że samochód nie generuje lokalnych emisji.

Duży potencjał i znaczące korzyści dla klienta

Pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) pozwalają uzyskać nieograniczoną mobilność bez emisji CO2 oraz analogiczne właściwości jezdne jak pojazdy konwencjonalne – czas tankowania poniżej czterech minut, duży zasięg, bezkompromisowy komfort, możliwość holowania i niewielka zależność od warunków klimatycznych oznaczająca długi zasięg zarówno latem, jak i zimą. Aby użytkownicy mogli korzystać z tych zalet, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura do ładowania samochodów wodorowych. W większości krajów infrastruktura tego typu jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju.

Współpraca technologiczna z koncernem Toyota

BMW Group zademonstrowała już przydatność tej technologii w codziennej eksploatacji. W 2013 roku BMW Group i Toyota Motor Corporation połączyły siły, aby wspólnie opracować układ napędowy bazujący na technologii wodorowych ogniw paliwowych. Od lata 2015 roku w dziale badań BMW Group testowana jest niewielka flota prototypowych BMW serii 5 GT zasilanych wodorem, wyposażonych we wspólnie zaprojektowany układ napędowy z pakietem ogniw paliwowych Toyota.

W 2016 roku firmy podpisały umowę o współpracy przy rozwoju produktu. Od tamtego czasu wspólnie pracują nad kolejnymi generacjami układów napędowych wykorzystujących ogniwa paliwowe oraz nad skalowalnymi, modułowymi komponentami do pojazdów napędzanych wodorem. Współpraca z Toyota Motor Corporation pokazuje, że BMW Group podwaja wysiłki na rzecz opracowywania alternatywnych technologii napędowych, które umożliwiają całkowicie bezemisyjną jazdę. Obaj partnerzy zdecydowanie stawiają na technologię ogniw paliwowych i zamierzają kontynuować współpracę w celu jej udoskonalania w miarę rozwoju infrastruktury i masowego rynku na całym świecie.

W styczniu 2017 roku BMW Group i Toyota nawiązały współpracę z jedenastoma wiodącymi firmami energetycznymi, transportowymi i produkcyjnymi w celu powołania globalnej inicjatywy o nazwie Hydrogen Council (Rada ds. Wykorzystania Wodoru). Celem jest wypracowanie wspólnej wizji, a w dłuższej perspektywie przeprowadzenie „rewolucji energetycznej” napędzanej wodorem. W czerwcu 2019 roku do Rady ds. Wykorzystania Wodoru należało już 60 firm.

Czytaj również