Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

C-HR – nowy stopień wyrafinowania

Dodano: 16 lipca 2016

Toyota C-HR powstała, aby się wyróżniać – zarówno na tle segmentu crossoverów, jak i w gamie modeli marki. Compact Hybrid Revolution (C-HR) odzwierciedla determinację Akio Toyody, prezydenta Toyota Motor Corporation, aby dać więcej swobody stylistom i inżynierom firmy. Ich kreatywność zaowocowała przyciągającym wzrok designem i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

 

Toyota C-HR tylko w niewielkim stopniu różni się od samochodów koncepcyjnych, które podbiły serca publiczności na targach w Paryżu w 2014 i we Frankfurcie w 2015. Nadwozie łączy smukłą linię coupé z muskularną dolną częścią i wyrazistym przodem, wprowadzając do segmentu crossoverów nowy styl.

Nowa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) zapewniła projektantom dużą elastyczność w zakresie designu, napędu i dynamiki. Dzięki temu C-HR wnosi nową jakość i świeżość do mocno zunifikowanego segmentu crossoverów.

Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na 3 kontynentach, a inicjatywą kierował Główny Projektant Kazuhiko Isawa z japońskiej centrali. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design.

– C-HR zapewni Toyocie silną pozycję w stale rosnącym segmencie crossoverów. Model został zaprojektowany, aby zainspirować nowy trend w tej grupie aut. Dlatego zależało nam na tym, żeby nadać mu unikalną osobowość – powiedział Kazuhiko Isawa.

Przedsprzedaż ruszy w Europie we wrześniu, zaś do salonów samochód trafi przed końcem tego roku. C-HR jest pozycjonowany pomiędzy Aurisem Touring Sports a RAV4. Auto będzie dostępne z napędem hybrydowym oraz silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Toyota zakłada, że roczna sprzedaż wyniesie około 100 tys. egzemplarzy.

Czytaj również