Dzisiaj jest 29 Marca 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Druga generacja Audi Q5

Dodano: 03 października 2016

Audi prezentuje nową odsłonę swego przebojowego modelu. Na początku roku 2017, rozpocznie się sprzedaż drugiej generacji Audi Q5. SUV spod znaku czterech pierścieni łączy w sobie sportowego ducha limuzyny Audi z wszechstronnym charakterem i bardzo elastycznym wnętrzem. Nowe Audi Q5 po raz kolejny wyznacza nowe standardy w swoim segmencie w zakresie systemów connectivity, pod względem wydajności, czy też na polu systemów wsparcia kierowcy.

 

Nowy SUV Audi prezentuje się na drodze niczym sportowiec o napiętych mięśniach. Plastycznie uformowana, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z masywną ramą, dominuje w płaskim, aerodynamicznym przodzie. Na życzenie, Audi montuje tu reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix LED wysokiej rozdzielczości z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Typowe dla Audi: odniesienia do napędu quattro

Wyraziście zakrzywiona i mocno podcięta linia ramion porządkuje strukturę boków pojazdu. Mocno zaakcentowane wnęki kół wskazują jednoznacznie, że samochód wyposażony jest w stały napęd na cztery koła quattro, a niska linia okien szybko się zwęża. Podobnie jak z przodu, również z tyłu, poziome linie potęgują wrażenie szerokości i solidności. Opcjonalnie dostępne są tylne kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Klapa bagażnika zachodzi na słupki C – to typowa cecha Audi z rodziny Q. Końcówki rur układu wydechowego wychodzą bezpośrednio z dyfuzora.

Nowe Audi Q5 oferowane jest w 14 kolorach lakieru. Jeśli chodzi o pakiety stylistyczne, wybierać można spośród czterech nowych linii wyposażeniowych. Są to: linia sport, pakiet sportowy S line, pakiet stylistyczny design selection oraz pakiet zewnętrzny S line. Od nich zależy wygląd zewnętrzny pojazdu, np. w ramach linii wyposażeniowej „sport”, cała karoseria pomalowana jest w jednolitym kolorze. 

Mniejsza masa: o 90 kg lżejsze od poprzednika

Wymiary nowego SUV-a przedstawiają się następująco: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m i rozstaw osi 2,82 m. Nowe Q5 ma prawie wszystkie wymiary większe od swojego poprzednika. Równocześnie nastąpiła redukcja jego masy, w zależności od wersji silnikowej, aż do 90 kg. Inteligentna kompozycja materiałów, z których wykonano karoserię, składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie oraz z aluminium.

Nowe Audi Q5 plasuje się w czołówce swojej klasy także pod względem aerodynamiki. Wersje czterocylindrowe, których dach zoptymalizowano pod względem właściwości aerodynamicznych, charakteryzują się współczynnikiem oporu powietrza cw o wartości 0,30. Szumy wiatru są wyjątkowo ciche, a komfort tłumienia drgań bardzo wysoki. Nowy SUV Audi rozpieszcza kierowcę i pasażerów najlepszą w swojej klasie akustyką wnętrza. 

Przestronne i szerokie wnętrze

Wnętrze oferuje dużo miejsca dla pięciu osób, w wielu wymiarach przewyższając poprzednika i konkurentów. Poziomy przebieg linii we wnętrzu, podkreśla jego szerokość i komfort. Przez całą długość tablicy rozdzielczej rozciąga się trójwymiarowo uformowana listwa dekoracyjna. Nowa koncepcja linii wyposażeniowych oferuje klientom szeroki wybór kolorów i materiałów. 

Nową, bardzo wydajną klimatyzację zamówić można w jednym z dwóch wariantów. Seryjnie montowana trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, na życzenie dostępna jest z ogrzewanym kołem. Jeśli chodzi o fotele, ich oferta sięga aż po pneumatyczną funkcję masażu. W ciemności, opcjonalne oświetlenie Ambiente (wyposażenie seryjne w ramach linii design selection), tworzy atrakcyjną atmosferę wnętrza, dając światło w 30 różnych barwach. Jakość wykończenia nowego Audi Q5 jest nienaganna.

Oparcie tylnych siedzeń podzielono na trzy segmenty. Na życzenie, tylne fotele można przesuwać do przodu i do tyłu oraz zmieniać kąt pochylenia oparć. Zależnie od pozycji oparcia, bagażnik ma pojemność podstawową od 550 do 610 l, czyli o dziesięć litrów większą niż w poprzednim modelu. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1550 l. Załadunek bagażnika ułatwiają inteligentne rozwiązania, takie jak standardowa, składana na różne sposoby mata, opcjonalne sterowanie sensoryczne eklektycznie poruszanej pokrywy bagażnika oraz manualne obniżanie poziomu pojazdu, przy użyciu systemu zawieszenia pneumatycznego. 

Czytaj również