Dzisiaj jest 24 Października 2020, Sobota, imieniny obchodzą:

IONIQ – nowa submarka Hyundaia

Dodano: 17 sierpnia 2020

Hyundai ogłosił wprowadzenie na rynek nowej submarki IONIQ, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Elektryczne modele IONIQ będą zbudowane na platformie E-GMP. Pierwszy zadebiutuje IONIQ 5, pojazd typu CUV oparty na koncepcie 45.

 

Hyundai otwiera nowy rozdział w erze zelektryfikowanej mobilności, umacniając swoją pozycję lidera w tym obszarze. Pod marką IONIQ, Zgodnie z wizją Postępu dla ludzkości, Hyundai zamierza oferować Klientom doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym, dopasowane do nowoczesnego stylu życia, z zastosowaniem nowych technologii z zakresu łączności.

W submarce IONIQ Hyundai wykorzysta swoje wiodące w branży know-how z obszaru produkcji pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych czterech lat firma Hyundai wprowadzi trzy nowe modele, a następnie kolejne, jeszcze bardziej innowacyjne. Utworzenie submarki IONIQ jest odpowiedzią na szybko rosnący popyt na rynku i ma przyspieszyć realizację planów Hyundaia, by stać się liderem światowego rynku pojazdów elektrycznych.

Submarka IONIQ połączy możliwości pojazdu elektrycznego, takie jak ultraszybkie ładowanie, przestronne wnętrze i zasilanie bateryjne, z przyszłymi innowacjami: designem, technologiami i usługami. Dzięki temu chwile spędzone w samochodzie i poza nim, zapewnią bezproblemową podróż.

Nowa odsłona IONIQ

Hyundai po raz pierwszy użył nazwy IONIQ, która łączy słowa ion czyli jon z unique czyli wyjątkowy, ogłaszając projekt IONIQ - długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. Bazując na tym projekcie, w 2016 roku Hyundai wprowadził pojazd o nazwie IONIQ, pierwszy i jedyny model na świecie oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia - hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny. W kolejnym kroku submarka IONIQ oddaje coraz większe zaangażowanie Hyundaia w zrównoważony rozwój oraz innowacje i odegra kluczową rolę w osiągnięciu przez firmę celów z obszaru czystej mobilności. 

Submarka IONIQ stanie się synonimem równowagi dla czystej mobilności, łącząc przyjazne dla środowiska produkty z rozwiązaniami łączności, dopasowanymi do nowoczesnego stylu życia dzisiejszych pokoleń.

IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7

W ramach nowej submarki Hyundai wprowadzi na rynek gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów.

Pierwszym modelem submarki IONIQ będzie IONIQ 5, średniej wielkości CUV, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 roku. IONIQ 5 jest oparty na elektrycznym koncepcie 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 roku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, oddając hołd swemu pierwszemu samochodowi koncepcyjnemu. Projektanci modelu IONIQ 5 czerpali inspirację z przeszłości, uzupełniając projekt o nowoczesne parametryczne piksele, które są unikalnym elementem designu. Element ten będzie wprowadzany do przyszłych modeli IONIQ.

W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana IONIQ 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku model IONIQ 7, dużego SUV-a.

Kultowy wygląd zewnętrzny Prophecy charakteryzuje się aerodynamiczną sylwetką o doskonałych proporcjach. Podobnie design modeli IONIQ będzie miał wspólny motyw ponadczasowych wartości. Pojazdy będą inspirowane wcześniejszymi modelami, będąc jednocześnie pomostem do przyszłości.

Platforma E-GMP

Modele submarki IONIQ będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg.

Platforma dedykowana dla pojazdów elektrycznych pozwoli firmie Hyundai na nowo zdefiniować wnętrze pojazdu jako inteligentną przestrzeń życiową z fotelami umożliwiającymi większą regulację, bezprzewodową łącznością i unikalnymi funkcjami, takimi jak schowek w desce rozdzielczej zaprojektowany jako szuflada. Zmiana modelu platformy obejmie także nowe interfejsy użytkownika, które będą proste, intuicyjne i ergonomiczne, tak by pasażerowie czuli się jak najbardziej swobodnie.

Czytaj również