Dzisiaj jest 15 Listopada 2018, Czwartek, imieniny obchodzą:

Mercedes-AMG A 35 4MATIC

Dodano: 28 września 2018

Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model o wysokich osiągach – A 35 4MATIC. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie Mercedesa i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM). Nadwozie, zawieszenie, napęd na obie osie, przekładnia, programy jazdy, zestrojenie – każdy aspekt konstrukcji został tu zaprojektowany z myślą o maksymalnej dynamice jazdy, i to bez wyrzeczeń w zakresie codziennej wygody. Oto prawdziwa maszyna AMG w segmencie hot hatchy!

 

Wzmocnione nadwozie o zwiększonej sztywności skrętnej

Podstawą dla zapewnienia precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach – są zabiegi przeprowadzone w celu usztywnienia przedniej partii nadwozia. Jej sztywność skrętną zwiększa panel usztywniający w postaci przykręcanej aluminiowej płyty pod silnikiem. Aby ograniczyć podatność nadwozia na skręcanie i dodatkowo zwiększyć sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwa dodatkowe ukośne wzmocnienia (rozpórki).

Nowy 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 225 kW (306 KM)

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Motor żywiołowo odpowiada na ruchy pedału gazu, odznacza się wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu i poprawia jego balans, szczególnie istotny z punktu widzenia dynamiki jazdy.

Wyrafinowane turbodoładowanie z turbosprężarką twin-scroll

Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną responsywność przy niskich obrotach z solidnym przyrostem siły napędowej przy tych wyższych. Obudowa turbosprężarki twin-scroll jest podzielona na dwa równoległe kanały, które w połączeniu z dwoma osobnymi kanałami w kolektorze wydechowym pozwalają na rozdzielenie strumienia spalin kierowanego na łopatki wirnika turbiny. Cylindry są tu podzielone na dwie grupy, a każda z nich „zasila” osobny kanał. Podział bazuje na kolejności zapłonu.

Technika twin-scroll ma dodatkową zaletę: pozwala zminimalizować wzajemne zakłócenia cyklu gazowego wynikające z pracy poszczególnych cylindrów. Ogranicza ciśnienie wsteczne i poprawia skuteczność wymiany gazowej oraz sprawność jednostki napędowej.

Rozwiązania zwiększające efektywność

W wysokie standardy techniczne nowego 4-cylindrowego silnika pod maską A 35 4MATIC wpisuje się szereg rozwiązań zwiększających efektywność, w tym zmienne fazy rozrządu CAMTRONIC, inteligentne zarządzanie temperaturą jednostki napędowej oraz oleju, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon. Opatentowana metoda honowania cylindrów – CONICSHAPE® – pozwala ograniczyć tarcie wewnątrz silnika i w dalszym stopniu zwiększyć poziom efektywności.

Sprawna zmiana biegów: przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

Także dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego A 35 4MATIC. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy. Zakres funkcji przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy (M) – tymczasowy i stały.

Czytaj również