Dzisiaj jest 19 Kwietnia 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Mitsubishi ASX 2020

Dodano: 13 października 2019

Najnowsze wcielenie japońskiego bestsellera wyróżnia się nowym, wyrazistym projektem nadwozia, który podkreślają dostępne już w podstawowej wersji nowoczesne światła BI-LED. Wielką radość z jazdy zapewnia dynamiczny i trwały silnik benzynowy z systemem zmiennych faz rozrządu o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, który współpracuje z nową, automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT ze sportowym trybem pracy i 6 przełożeniami oraz manualną skrzynią biegów. Słynący z zaawansowanych systemów napędu producent oferuje w nowym modelu Mitsubishi ASX 2020 wybór między napędami 2WD i 4WD. Na solidnego, japońskiego SUV-a obowiązuje 5-letnia gwarancja z nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance.

 

NOWY, WYRAZISTY STYL

Mitsubishi ASX 2020 przykuwa wzrok całkiem nowym designem nadwozia z pokrywą silnika zachodzącą na masywne zderzaki, charakterystycznym, muskularnym grillem,  osłoną pod zderzakiem oraz tylnym „dyfuzorem” – ten offroadowy styl, będący kolejną interpretacją motywu „Dynamic Shield” podkreśla moc, solidność oraz wytrzymałość nowego modelu. Porównując z poprzednikiem maska pojazdu jest bardziej pochylona, co poprawia widoczność do przodu. Stylizację podkreślają też charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka. W tylnej części nadwozia umieszczono zestaw lamp LED, który rozciąga się na całej szerokości samochodu i wraz z nowym zderzakiem uwypukla jego muskularną sylwetkę. 

WNĘTRZE Z NOWOCZESNYM SYSTEMEM MULTIMEDIALNYM

W udoskonalonym i bardziej ergonomicznym wnętrzu Mitsubishi ASX 2020, wykonanym ze starannie dobranych, miękkich plastików i materiałów, zamontowano nowy system multimedialny SDA z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. Nawigację można obsługiwać dotykowo lub wydając komendy głosowe. System nie tylko uwzględnia aktualne warunki na drodze czy pozwala słuchać muzyki lub wykonywać połączenia telefoniczne, ale też ułatwia sprawdzanie wiadomości tekstowych SMS. 

SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY

Do napędu ASX przewidziano wolnossący silnik MIVEC -  dynamiczny i niezawodny. Przy pojemności 2 litrów generuje 150 KM mocy i 195 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do poprzednika to 33 konie mechaniczne więcej, zaś maksymalny moment obrotowy podwyższono o 31 Nm. 

NOWA, ŚWIETNIE DZIAŁAJĄCA PRZEKŁADNIA CVT

Nowa, bezstopniowa przekładnia INVECS-III CVT stosowana w ASX model 2020 w swojej koncepcji jest podobna do przekładni użytej w modelu Eclipse Cross i oferuje ręczne sterowanie zmianą biegów w sportowym trybie pracy. Dysponując sześcioma zaprogramowanymi przełożeniami, tryb sportowy zapewnia szeroki zakres przełożeń, a jednocześnie różnice przełożeń sąsiednich biegów są stosunkowo niewielkie, co pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału silnika.

Układy elektroniczne kontrolujące CVT wykorzystują nowy system sterowania zmianą przełożenia „Step-up”, aby zmniejszyć odczucie opóźnionego działania powszechne w przypadku przekładni CVT, przy których zmiany prędkości obrotowej silnika wydają się wyprzedzać reakcje przekładni przy bezstopniowym zmienianiu przełożenia. 

NIE TYLKO DO REKREACJI

Kompaktowy SUV Mitsubishi (długość nadwozia 4365 mm) ma 19 cm prześwitu. Nawet w wersji z napędem tylko na przód samochód sprawdza się na co dzień i na wypady „od święta”. ASX zabierze 406 l bagażu, może też holować przyczepy o masie od 710 kg (bez hamulca) lub 1300 kg (z hamulcem). Przednie zawieszenie to typowe kolumny MacPhersona, gdy z tyłu oś jest tzw. wielowahaczowa – samochód jest więc nie tylko komfortowy, ale też wytrzymały. W zależności od układu napędowego (napęd na przód lub na obie osie) pokona przeszkody poza drogami asfaltowymi. 

10 X BEZPIECZEŃSTWO

W standardzie, bez względu na wersję ASX otrzymuje: system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA),  ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), wzmocnioną konstrukcję nadwozia (tzw. RISE) podobnie jak czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkę tzw. kolanową), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty). W droższych modelach mamy także światła automatyczne (od Intense Plus), system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM (Intense Plus), ostrzeganie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu LDW, monitorowanie martwego pola w lusterkach zewnętrznych oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (Instyle).

Czytaj również