Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Młode i przebojowe: Nowe Audi Q2

Dodano: 07 listopada 2016

Czy to na przygody poza utwardzonymi szlakami, czy też poruszanie się na co dzień po wielkim mieście – Audi Q2 to allrounder, charakteryzujący się młodzieńczą stylistyką i wyposażony w wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych.

 

Już na pierwszy rzut oka model Q2 pręży muskuły. Tryska energią i pewnością siebie, ukazując szerokie ramiona i ostre kształty. Niski dach i wysoko przebiegająca linia okien przywodzą na myśl stylistykę coupé i sprawiają wrażenie, jakby ten ucieleśniający sportowy styl życia pojazd czaił się do skoku. Detale, na które szczególnie warto zwrócić uwagę, to reflektory w kształcie klinów, wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i duże wloty powietrza. Długi spoiler na brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający niczym terenowa osłona podwozia, tworzą dynamiczny obraz tyłu pojazdu. Kryje się w nim duża przestrzeń bagażowa, oferująca sporo miejsca dla sprzętu sportowego i sporych zakupów. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie. Praktyczne rozwiązanie: tunel w oparciu tylnych siedzeń pozwala na przewożenie nart lub innych długich elementów.

Stylistyka jest pochodną funkcjonalności. Kierowca w swoim fotelu siedzi niczym w sportowym aucie, ma jednak świetną, typową dla SUV-ów widoczność. Systemy connectivity i infotainment w Audi Q2 to rozwiązania przeniesione z klasy luksusowych limuzyn. Za pomocą opcjonalnego touchpada, kierowca może pisać oraz powiększać i pomniejszać mapy, a pasażerowie za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi mogą – używając własnych smartfonów czy tabletów - surfować po internecie i korzystać ze streamingu. Obrazy prędkościomierza i obrotomierza wyświetlane są na ekranie opcjonalnego systemu Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy wyświetlacz ma możliwość pokazywania bogatych w detale, doskonałych grafik. Wyświetlacz danych na szybie - head up display - wyświetla w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje, w tym wskazówki nawigacji oraz prędkość. To jednak nie wszystko. Na życzenie, na monitorze systemu infotainment pokazują się także usługi Audi online: informacje o parkingach, ceny paliwa i aktualne wiadomości ze świata. W ten sam sposób na pokładzie korzystać też można z Twitter’a i z wybranej zawartości smartfonów. Darmowa aplikacja umożliwia streaming mediów oraz przeniesienie kalendarza ze smartfona, wprost na monitor w samochodzie. 

Wsparcie w krytycznych sytuacjach zapewnia standardowy asystent awaryjnego hamowania. Na jezdnię nagle wbiega dziecko lub pojazd przed nami gwałtownie hamuje – wtedy Audi Q2 również automatycznie hamuje. Ponadto, jeśli wyposażone jest w odpowiednie systemy wsparcia, samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu, w spowolnionym ruchu, przy prędkości do 65 km/h, przejmuje na krótko kierowanie autem, monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma Audi Q2. SUV o długości 4,19 m wjeżdża też samodzielnie na miejsca parkingowe, ułożone zarówno prostopadle, jak i równoległe do kierunku jazdy. Asystent przejmuje także funkcję wyjeżdżania z miejsc parkingowych. Przy tych manewrach, ingerencja kierującego ogranicza się do włączania właściwych biegów, dodawania gazu i hamowania. 

Dzięki krótkim zwisom i prawie 15 centymetrowemu prześwitowi, Audi Q2 bez wysiłku pokonuje wzniesienia. Konieczną trakcję i odpowiednią przyczepność zapewnia stały napęd na cztery koła – standardowy w wariancie z topową, wysokoprężną jednostką napędową, która może zostać zestawiona z nowo zaprojektowaną, siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dwusprzęgłowa przekładnia błyskawicznie wybiera biegi i daje nieprzerwaną radość z jazdy. Kto woli samodzielnie przełączać biegi, ucieszy się z precyzyjnie pracującej, manualnej skrzyni biegów. Dla modelu Q2, Audi oferuje pięć silników – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM).

Czytaj również