Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Nissan Micra Gen5

Dodano: 24 października 2016

Nissan Micra Gen5 przeznaczony do sprzedaży w Europie — na największym na świecie rynku hatchbacków — przyciąga wzrok charakterystyczną linią nadwozia. Nowa Micra jest niższa, szersza i dłuższa od poprzedniczek, a także przestronniejsza w środku. W nowym modelu wprowadzono również nowe turbodoładowane silniki o zmniejszonej pojemności oraz pełen zestaw innowacyjnych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo.

 

Stylistyka

Nawiązująca do koncepcyjnego modelu Sway zaprezentowanego na Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku, Micra Gen5 została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi założeniami stylistycznymi Nissana, obejmującymi charakterystyczne detale i przetłoczenia dynamizujące sylwetkę samochodu. Takimi charakterystycznymi elementami są na przykład krata wlotu powietrza z motywem litery V, od której rozpoczynają się ostre linie biegnące aż ku tyłowi nadwozia, klosze świateł w kształcie bumerangu, a także dach sprawiający wrażenie unoszącego się nad nadwoziem. To ostatnie rozwiązanie konstrukcyjne Nissana wzmaga poczucie przestronności w kabinie. Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem, który poprawia nie tylko estetykę, ale i własności aerodynamiczne samochodu.

Z dynamicznym wyglądem harmonizuje 10 eleganckich, intensywnych kolorów nadwozia, w tym pomarańczowy Energy Orange. Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza pozwalają na skonfigurowanie aż 125 różnych wariantów modelu Micra. Każdy nabywca może więc odnaleźć własny styl w swoim nowym aucie.

Poszerzone nadwozie i wydłużony rozstaw osi sprawiają, że ilość miejsca w kabinie należy do największych w tej klasie pojazdów. Wiele uwagi poświęcono komfortowi kierowcy. Niżej umieszczony fotel daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem i zapewnia więcej przestrzeni wyższym osobom. Deska rozdzielcza z motywem skrzydła unoszącego się w powietrzu dodaje kabinie lekkości i elegancji oraz wzmacnia poczucie przestronności.

Technologia na pokładzie

Micra Gen5 jest pierwszym Nissanem w segmencie B z tak bogatym zestawem zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo, dostępnych we wszystkich wersjach wyposażenia. Nissan realizuje w ten sposób założenia programu inteligentnej jazdy. Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu. Wszystkie te zaawansowane funkcje bezpieczeństwa są elementami składowymi systemu autonomicznej jazdy oraz stanowią integralną część koncepcji inteligentnej mobilności Nissana.

Ciekawym elementem wyposażenia modelu Micra piątej generacji jest nowy sześciogłośnikowy system Bose Personal, zaprojektowany w ścisłej współpracy z Nissanem. Pierwszy system nagłośnienia tego rodzaju został zoptymalizowany pod kątem kierowcy. Dzięki technologii Bose PersonalSpace™ Virtual Audio dwa głośniki Bose UltraNearfield™ wbudowane w zagłówek fotela kierowcy zapewniają niezwykłe wrażenie zanurzenia w dźwięku. Ponadto we wszystkich drzwiach zamontowano nowe głośniki Bose Super65 odtwarzające tony niskie, natomiast za czystość tonów wysokich odpowiadają głośniki w słupkach A.

Micra Gen5 jest wyposażona w 7‑calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.

Podwozie i zespół napędowy

Micra Gen5 oferuje podwyższony komfort jazdy dzięki aktywnej kontroli ruchów nadwozia oraz ograniczoną podsterowność i większą precyzję prowadzenia dzięki aktywnej kontroli toru jazdy. Obydwa innowacyjne systemy, dostępne dotychczas tylko w modelach Qashqai i X-Trail, zwiększają przyjemność z jazdy i ułatwiają panowanie nad pojazdem. Zastosowano również nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z bezszczotkowym silnikiem. Szybsze przełożenie w układzie poprawiło jego charakterystykę i elastyczność.

Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Hałas z drogi i szum wywoływany pędem powietrza stały się mniej dokuczliwe dzięki udoskonaleniu izolacji akustycznej oraz optymalizacji własności aerodynamicznych pojazdu, między innymi poprzez zastosowanie specjalnych paneli pod podwoziem. Wyjątkową efektywność aerodynamiczną uzyskano dzięki spojlerowi dachowemu i spojlerom bocznym. Nowa Micra charakteryzuje się najniższym współczynnikiem oporu w klasie hatchbacków, wynoszącym 0,29.

Ważnym aspektem przy projektowaniu Nissana Micra piątej generacji była wysoka sprawność silnika. Samochód wchodzi na rynek z turbodoładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym 0,9l oraz z półtoralitrowym dieslem. Obydwie jednostki rozwijają moc 90 KM. Wkrótce dołączy do nich 73‑konny wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1 litra. Nowe jednostki napędowe, wraz z efektywnością aerodynamiczną, wyznaczają kolejny etap realizacji koncepcji inteligentnej energii Nissana.

Micra Gen5 zrewolucjonizuje oczekiwania klientów w segmencie B dzięki połączeniu fascynującego wzornictwa z nową, intuicyjną i niezawodną technologią oraz zwrotnością i osiągami. Ciekawa stylistyka i odważne kolory pozwalają wyróżnić się z tłumu, a przestronne wnętrze i zaawansowane funkcje powinny spotkać się z uznaniem klientów stawiających wysokie wymagania pojazdom z segmentu B oraz przesiadających się z większych modeli.

Nowy Nissan Micra będzie produkowany w Europie w zakładach Renault we Flins (Francja), należących do Sojuszu Renault-Nissan. Sprzedaż modelu w Europie rozpocznie się w marcu 2017 roku.

Czytaj również