Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Dodano: 25 listopada 2019
Toyota otwiera nowy rozdział w historii RAV4 – samochodu, który stworzył segment kompaktowych SUV-ów. Na targach Los Angeles Auto Show 2019 światową premierę będzie miał nowy RAV4 Plug-in Hybrid. Pierwsza hybryda plug-in w gamie modelowej RAV4 to kolejny etap bogatej, ponad 20-letniej historii hybryd Toyoty. Od początku Toyota nieustannie umacnia swoją pozycję lidera technologii hybrydowej, oferując samochody łączące dynamikę i osiągi z niską emisją spalin i minimalnym zużyciem paliwa. Nowy RAV4 Plug-in Hybrid trafi na rynek w drugiej połowie 2020 roku.
Wersja Plug-in Hybrid zajmie miejsce na szczycie gamy modelowej RAV4, jeszcze bardziej wzmacniając jego pozycję na europejskim rynku, na którym jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Od tegorocznej premiery nowej, piątej generacji RAV4 w Europie zamówiono ponad 120 000 egzemplarzy, w tym ponad 7 500 w Polsce.
RAV4 Plug-in Hybrid stanie się flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty, łącząc świetne osiągi i dynamikę, wyjątkową wydajność i doskonałe właściwości jezdne dzięki konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu. Oferowany w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i zapewni stabilne prowadzenie i bardzo dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni.
Doświadczenie zdobyte za sprawą dwóch generacji Priusa Plug-in Hybrid sprawia, że Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego napędu do RAV4. Układ hybrydowy z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym, generujący maksymalną moc 306 KM (225 kW)* ma potencjał, by rozwinąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s*, osiągając lepszy wynik niż konkurencyjne modele z konwencjonalnym napędem. Co więcej, nowy model RAV4 wykazuje się najniższym w klasie zużyciem paliwa i emisją CO2 poniżej 30 g/km*. Żaden inny SUV 4x4 segmentu D z napędem hybrydowym plug-in nie uzyskuje takich wyników.
Większa moc silnika elektrycznego pozwoliła znacznie podnieść łączną moc napędu w porównaniu z RAV4 Hybrid. Samochód otrzymał wysoko wydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2,5 l to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid. Nowy napęd zapewnia nie tylko spektakularną zrywność i świetne przyspieszenie. RAV4 Plug-in Hybrid będzie mógł wykazać się większym zasięgiem w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV). Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km* – więcej niż uzyskują konkurencyjne SUV-y z napędem plug-in hybrid. Nowy model będzie mógł swobodnie poruszać się na samym silniku elektrycznym na dystansie 50 km, który przeciętnie pokonują europejscy kierowcy w ciągu dnia.
Czytaj również
- EM90 poszerza portfolio Volvo
- Opel Corsa z napędem hybrydowym
- SpaceTourer – nowy minivan Citroena
- Fiat pokazał nowego pick-upa Titano
- Honda prezentuje model e:Ny1 EV 2023
- Nowe MINI Countryman
- Citroen C5 X w nowej, limitowanej edycji
- Nowy Opel Corsa wjeżdża do Polski
- Alfa Romeo 33 Stradale
- Fiat prezentuje model 600e
- Toyota Prius – nowa hybryda plug-in
- Nowe BMW serii 5 Limuzyna
- Citroen zaprezentował model C4 X
- Lancia Pu+Ra HPE
- Nowy Wrangler 2024