Dzisiaj jest 25 Czerwca 2019, Wtorek, imieniny obchodzą:

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic

Dodano: 04 kwietnia 2019

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna poszerza gamę modeli AMG o dodatkowy, atrakcyjny model bazowy. To propozycja dla młodych grup docelowych, poszukujących wysokich osiągów oraz komfortowej przestrzeni dla pasażerów i na bagaż. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 s oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) spełniają wymagania klientów, którzy także w segmencie aut kompaktowych poszukują prawdziwie sportowej dynamiki jazdy.

 

Dużo miejsca, ale wciąż kompaktowy rozmiar

Czterodrzwiowa limuzyna o rozstawie osi 2729 milimetrów ma silne proporcje – dynamiczne, a jednocześnie zwarte, z krótkimi karoserii. Typowo dla maszyn AMG, wyróżnia ją osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów,o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line. Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Lusterka zamocowano poniżej bocznych szyb, tak jak w samochodach sportowych. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19".

Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowej limuzyny. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.

Wyjątkowa swoboda: wymiary wewnętrzne

Ponadprzeciętna ilość miejsca na wysokości barków, łokci i nad głowami oraz łatwe wsiadanie do tyłu – to wszystko zwiększa użyteczność A35 4Matic Limuzyny. Jeśli chodzi o przestrzeń nad głowami z tyłu (944 mm), model plasuje się na szczycie swojego segmentu. Także 420-litrowy bagażnik zaprojektowano z myślą o walorach praktycznych – duży otwór załadunkowy (950 mm szerokości i 462 mm po przekątnej między zamkiem a dolną krawędzią tylnej szyby) pozwala na wygodne pakowanie i wyjmowanie nawet większych przedmiotów. W szczególności dotyczy to egzemplarzy z opcjonalnym pakietem komfortowego dostępu KEYLESS-GO z funkcją HANDS-FREE ACCESS, która umożliwia bezdotykowe, całkowicie automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika – wystarczy ruch stopy pod tylnym zderzakiem.

Słucha i reaguje na gesty: system multimedialny MBUX

Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Łączy on intuicyjną obsługę ze sportowym w formie interfejsem – a przy tym tworzy jeszcze bliższe połączenie pomiędzy samochodem, kierowcą i pasażerami. Przejrzysta struktura menu wyróżnia się atrakcyjnymi efektami wizualnymi z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości. Dotykowy ekran MBUX wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników – przykryte jedną wspólną taflą szkła – tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając horyzontalną orientację deski rozdzielczej.

Oczywiście na pokładzie nie zabrakło pionierskiego sterowania głosowego, aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie złożone polecenia z zakresu inforozrywki i obsługi funkcji pojazdu – nawet, jeśli są one wyrażone w sposób pośredni. Dodatkowo, za sprawą nowego, opcjonalnego asystenta wnętrza MBUX, można bezdotykowo sterować wybranymi elementami multimediów oraz włączać i wyłączać lampki do czytania.

We własnym stylu: w pełni cyfrowy zestaw wskaźników

Kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb supersportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.

Także dotykowy ekran multimediów podkreśla dynamiczny charakter samochodu – może on prezentować szereg funkcji i widoków AMG, jak np. wizualizacja programów jazdy, aplikacja AMG TRACK PACE czy dane telemetryczne. Kolejną nowością jest konsola środkowa AMG z panelem dotykowym i dodatkowymi przełącznikami do obsługi ESP®, ręcznego trybu przekładni oraz regulacji adaptacyjnego tłumienia (opcja).

Centrum dowodzenia dynamiką jazdy: nowa generacja kierownic AMG

Nowa generacja kierownic AMG niezmiennie zapewnia doskonałe połączenie kierowcy z maszyną. Spłaszczony u dołu wieniec, perforowana skóra w obszarze chwytu i czerwone przeszycia – ergonomia łączy się tuz atrakcyjnym wyglądem i przyjemnymi w dotyku materiałami. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcę w jeszcze bardziej sportowym stylu jazdy. Wbudowane panele dotykowe pozwalają na intuicyjną obsługę zestawu wskaźników i systemu multimedialnego ruchami palców.

Opcjonalnie kierownicę AMG Performance można wyposażyć w dodatkowe, innowacyjne elementy: umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami. Kontroler pozwala zmieniać programy jazdy AMG – nazwa wybranego programu pojawia sięna zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei przełączniki z lewej strony można indywidualnie konfigurować, przypisując im wybrane funkcje AMG – dzięki temu kierowca aktywuje je bez odrywania rąk od kierownicy.

Czerwień i czerń: charakterystyczna kombinacja AMG

A 35 4Matic jest oferowany z tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także z tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO w konfiguracji czarny/szary neva. Sportowy nastrój w kabinie zapewnia szereg dodatkowych akcentów, takich jak czerwone lamówki mikrofibry DINAMICA czy otwory wentylacyjne z czerwonym pierścieniem.

Czytaj również