Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Nowy Mercedes-Benz Klasy C

Dodano: 29 czerwca 2018

W piątym roku produkcji Klasa C jest najchętniej wybieraną serią modelową Mercedes-Benz – i właśnie debiutuje w nowej, wszechstronnie udoskonalonej odsłonie. Jeśli chodzi o design, modernizacja koncentruje się zarówno na wyglądzie przedniego pasa, jak i odświeżonym wzornictwie przednich i tylnych lamp. Zupełnie nowa jest architektura elektroniczna samochodu. Klienci mogą skorzystać z opcjonalnego, w pełni cyfrowego panelu wskaźników oraz systemów multimedialnych z dopasowanymi do ich potrzeb funkcjami informacyjnymi i rozrywkowymi. Systemy wspomagające reprezentują teraz poziom znany z Klasy S. Równocześnie w ofercie debiutują nowe silniki benzynowe i wysokoprężne.

 

Napęd na cztery koła 4MATIC: przyczepność nawet w trudnych warunkach

Warianty C 200, C 220 d i C 400 dostępne są ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC, zapewniającym lepszą trakcję i stabilność jazdy, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach drogowych. Napęd 4MATIC cechuje się aktywnym rozkładem momentu obrotowego pomiędzy kołami – 45% na przednią oś i 55% na tylną. Połączenie układu kontroli dynamiki jazdy ESP® z elektronicznym systemem kontroli trakcji 4ETS sprawia, że konwencjonalne blokady mechanizmu różnicowego stają się zbędne. Pozwala to ograniczyć masę własną i znacząco poprawia bezpieczeństwo prowadzenia oraz komfort jazdy.

Napęd na wszystkie koła należy do standardowego wyposażenia Mercedesa-AMG C 43; w tym wypadku ma on tylnonapędową konfigurację – rozdział momentu pomiędzy przednią a tylną osią wynosi 31:69.

Wygląd zewnętrzny: nowe wypełnienie reflektorów

Wzornictwo odnowionej Klasy C definiuje przede wszystkim jej przedni pas oraz design reflektorów i tylnych lamp. Linia AMG – zarówno Limuzyna, jak i Kombi – w standardzie otrzymuje diamentowe wypełnienie osłony chłodnicy. Wszystkie linie wyposażenia wyróżniają się przeprojektowanymi przednimi zderzakami. Ten w wersji EXCLUSIVE jest jeszcze bardziej wyrazisty niż dotąd, a w odmianie AVANTGARDE dodatkowo akcentuje sportową naturę Klasy C. Standardowo zderzak zdobi srebrna listwa ozdobna. W połączeniu ze stylizacją AVANTGARDE ma ona wykończenie chromowane, a linię EXCLUSIVE charakteryzuje trzyczęściowy chromowany pas. Zewnętrzna linia AMG otrzymała nowy przedni zderzak AMG oraz przeprojektowaną nakładkę w kształcie dyfuzora z tyłu. Tylny zderzak Klasy C zyskał nowe wzornictwo dolnej sekcji; jej wyprofilowanie, elementy ozdobne i rodzaj zakończenia układu wydechowego różnią się zależnie od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.

W designie przednich i tylnych lamp dominują wyraziste kontury oraz dopracowane detale, podkreślające nowoczesny charakter Klasy C. Standardowo model (Limuzyna i Kombi) jest oferowany z halogenowymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie dostępne są wysokowydajne reflektory LED High Performance o szczególnie wyrazistym wzornictwie (standard w wersjach Kabriolet i Coupé). Po raz pierwszy nabywcy tej serii modelowej mają do wyboru także matrycowe reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE.

Wzornictwo kabiny: jeszcze bardziej kunsztowne

Sportowy design kokpitu z płynnymi formami reprezentuje nowoczesne podejście do luksusu. Konsolę środkową wyróżniają eleganckie elementy ozdobne – opcjonalnie z nowymi materiałami: brązowym drewnem orzechowym o otwartych porach lub antracytowym drewnem dębowym, również o otwartych porach. Trójwymiarowy, prawdziwy fornir łączy rzemieślniczy charakter z atrakcyjnym, świeżym wzornictwem. Lista odcieni kabiny wzbogaciła się o kombinację szary magma/czarny, a dla wewnętrznej linii AMG – o siodłowy brąz. Na życzenie zmiana odcienia obejmuje też pasy bezpieczeństwa, teraz w kolorze szary magma zamiast krystalicznej szarości.

Standardowa specyfikacja obejmuje funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Przycisk start/stop ma nowy, turbinowy design. Nowy design ma także klucz do samochodu.

Kolejną nowością w Limuzynie i Kombi jest pakiet wielokonturowych siedzeń, obejmujący fotele z regulacją podparcia bocznego i lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także z funkcją masażu. Za jej realizację odpowiadają komory powietrzne na wysokości odcinka lędźwiowego, napełniane i opróżniane z różną częstotliwością (ruch pulsujący lub falowy).

Intelligent Drive: najnowocześniejsze systemy aktywnego bezpieczeństwa

Odnowiona Klasa C otrzymała najnowsze systemy wspomagające Mercedes-Benz. Oferują one kierowcy wszechstronne wsparcie, zapewniając jeszcze wyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa niż poprzednik i więcej możliwości jazdy częściowo autonomicznej.

Systemy wspomagające Klasy C korzystają teraz również z map i danych nawigacji. Przykładowo, aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC, element pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na bazie informacji z map i predykcyjnie regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań czy rond. Wśród nowości są także intuicyjnie działające systemy: Active Lane Change Assist (aktywny asystent zmiany pasa ruchu) i Active Emergency Stop Assist (aktywny asystent awaryjnego zatrzymania się), a także nowe funkcje Active Steering Assist (aktywnego asystenta kierowania).

Standardowo odnowiona Klasa C oferuje rozbudowany układ antykolizyjny Active Brake Assist. Zależnie od sytuacji, może on pomóc w złagodzeniu skutków lub całkowicie zapobiec kolizji polegającej na najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu (jadącego lub stojącego) albo potrąceniu przechodnia lub rowerzysty.

Reflektory MULTIBEAM LED: optymalna widoczność w każdych warunkach

W Klasie C debiutują także dostępne na życzenie reflektory MULTIBEAM LED. W porównaniu z oferowanymi wcześniej reflektorami LED ILS (Intelligent Light System) oferują nowe funkcje, takie jak oświetlanie skrzyżowań, rond, tryb miejski oraz tryb na złą pogodę.

Po włączeniu świateł drogowych uaktywnia się Adaptive Highbeam Assist Plus – asystent pozwalający zachować dalekosiężne oświetlenie bez oślepiania innych uczestników ruchu. Gdy układ nie wykrywa pojazdów przed autem, a prędkość jazdy przekracza 40 km/h, automatycznie uruchamiane są światła drogowe ULTRA RANGE. Kiedy na drodze pojawiają się inne pojazdy, LED-y w reflektorach głównych są częściowo wygaszane, maskując obszar wiązki na kształt litery „U”.

Czytaj również