Dzisiaj jest 19 Kwietnia 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Nowy Peugeot 208 R2

Dodano: 03 czerwca 2019

Peugeot R2 jest najlepiej sprzedawanym samochodem rajdowym w historii Peugeot SPORT i jednocześnie bestsellerem w swojej kategorii. Jego następca, również pod nazwą Peugeot 208 R2, właśnie odbył pierwsze jazdy próbne w regionie Wogezów we Francji. Nowy samochód, wchodzący obecnie w fazę testów, bazuje na najnowszej wersji modelu drogowego Peugeot 208, który miał swoją premierę w ubiegłym miesiącu podczas salonu samochodowego w Genewie. Napędzany jest turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech, zgodnym z obecnymi przepisami FIA dla kategorii R2C.

 

Inżynierowie PEUGEOT SPORT pracowali nad tym całkowicie nowym pojazdem od lata ubiegłego roku. Nowy PEUGEOT 208 R2 bazuje na najnowszej wersji modelu drogowego PEUGEOT 208, zaprezentowanej na początku marca podczas salonu samochodowego w Genewie, i przejmuje wszystkie nowości, zarówno techniczne, jak i stylistyczne, cechujące wersję drogową. 

Nowy PEUGEOT 208 R2 ma przed sobą ambitne cele. Najpierw musi wyjść z cienia swego wielkiego poprzednika. Obecny PEUGEOT 208 R2 jest najpopularniejszym samochodem rajdowym w całej historii marki i jednocześnie najpopularniejszym pojazdem w swojej kategorii, o czym świadczy ponad 450 zbudowanych egzemplarzy. Inżynierowie PEUGEOT SPORT otrzymali jasno sprecyzowane zadanie – mieli stworzyć szybki i niezawodny samochód, z jednej strony sprawiający wielką przyjemność w prowadzeniu, a z drugiej wyróżniający się jak najniższymi kosztami eksploatacji. Olbrzymie doświadczenie zgromadzone z biegiem lat przez PEUGEOT SPORT oraz wyniki pierwszych testów pozwalają oceniać, że cele te są osiągnięte już na obecnym etapie.

Źródłem napędu nowego PEUGEOTA 208 R2 jest nowy silnik francuskiego producenta. Trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności skokowej 1,2 litra została zbudowana w technologii PureTech. Silnik ten, bardzo mocny już w wersji drogowej, został zmodyfikowany przez inżynierów PEUGEOT SPORT z wykorzystaniem większej turbosprężarki i systemu sterowania właściwego dla zastosowania w sporcie motorowym. Ponadto w wersji rajdowej silnik ten współpracuje z nową skrzynią biegów. Wszystkie komponenty zostały rozmieszczone na nowej platformie CMP – płycie podłogowej, wspólnej dla wszystkich samochodów segmentu B w ramach Groupe PSA. Platforma ta cechuje się obniżoną masą, dzięki czemu umożliwia uzyskanie podwyższonej dynamiki i jeszcze wyższych osiągów sportowych.

Czytaj również