Dzisiaj jest 29 Marca 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid

Dodano: 27 kwietnia 2020

Suzuki przedstawia model SX4 S-CROSS Hybrid z nowym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) wspomaganym przez układ mild hybrid 48V SHVS. Nowy silnik 1.4 BOOSTERJET o oznaczeniu K14D jest połączony z układem mild hybrid 48 SHVS, który pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i zachować dotychczasowe osiągi. Suzuki SX4 S-CROSS Hybrid z silnikiem K14D zapewnia od 20 do 21 proc.* mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z modelem wyposażonym w silnik K14C.

 

Silnik 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS

Nowy silnik K14D z układem mild hybrid 48V SHVS, zastępuje dotychczasowy silnik K14C. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbodoładowanie podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulacji ciśnienia, zapewniając błyskawiczną reakcję na działania kierowcy. Otwiera się natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością, aby zminimalizować zużycie paliwa. Układ bezpośredniego wtrysku korzysta z siedmiootworowych dysz wtryskiwaczy, które podają paliwo pod zwiększonym ciśnieniem i zapewniają jego wysoką atomizację. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom, jak podwyższony stopień sprężania, zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych (VVT) i układ recyrkulacji spalin (EGR), nowy silnik K14D zapewnia dynamiczną i oszczędna jazdę.

Układ mild hybrid 48V SHVS

Składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Czytaj również