Dzisiaj jest 20 Października 2019, Niedziela, imieniny obchodzą:

Światowa premiera Mercedesa EQV

Dodano: 25 sierpnia 2019

Mercedes-Benz Vans zaprezentował pojazd studyjny Concept EQV podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2019 r. Obecnie swoją światową premierę świętuje wersja seryjna Mercedes-Benz EQV (łączne zużycie energii: 27,0 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km, dane wstępne). Kolejny członek rodziny Mercedes EQ łączy bezemisyjną mobilność z imponującymi zdolnościami jezdnymi, wysoką funkcjonalnością i estetycznym wyglądem. Pierwszy w pełni elektryczny MPV klasy premium od Mercedes-Benz zadebiutuje przed publicznością podczas tegorocznych targów IAA (od 12 do 22 września) we Frankfurcie.

 

Maksymalne korzyści dzięki inteligentnemu projektowi

Elektryczny układ napędowy (eATS) Mercedes-Benz EQV znajduje się na przedniej osi pod dynamicznym przodem samochodu, a gniazdo ładowania znajduje się w zderzaku. Maksymalna moc wynosi 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i elektronika mocy stanowią zintegrowane, kompaktowe rozwiązanie. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. 

Jego niskie, centralne położenie ma również pozytywny wpływ na właściwości jezdne EQV. Prędkość maksymalna do 160 km / h zapewnia możliwość szybkiego dotarcia do celu poza miastem.

Standardowo Mercedes-Benz EQV jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową (OBC) o mocy 11 kW, dzięki czemu samochód można ładować prądem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ładowania.

Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia maksymalny zasięg 405 kilometrów (dane wstępne). Zainstalowanie go pod podłogą powoduje, że ​​ nie ma on wpływu na wnętrze pojazdu i cała przestrzeń jest dostępna. Oznacza to, że w pełni elektryczny MPV Mercedes-Benz spełnia również najwyższe standardy pod względem funkcjonalności i różnorodności zastosowań. Na przykład jako samochód prywatny zapewnia rodzinom wiele konfiguracji miejsc siedzących i jednocześnie zerową emisję lokalną. Sześć pojedynczych foteli zamienia natomiast Mercedes-Benz EQV w reprezentacyjny pojazd typu shuttle, który spełnia wszystkie wymagania dotyczące wysokiej jakości transportu osób dzięki komfortowej i wyjątkowo cichej jeździe. Elastyczna instalacja siedzeń pojedynczych lub kanapowych pozwala również na przekształcenie EQV w pojazd siedmio- lub nawet ośmioosobowy.

MBUX w EQV: elektryczny i inteligentny

Ulepszony specjalnie dla EQ system MBUX stanowi szczególną atrakcję. Na 10-calowym wyświetlaczu multimedialnym o wysokiej rozdzielczości ikonka EQ w menu głównym służy jako centralny punkt dostępu do określonych informacji i ustawień. Możemy tam zobaczyć między innymi poziom naładowania akumulatora, aktualne zużycie energiil oraz przewidywany zasięg., Wyświetlacz multimedialny może być również używany do obsługi nawigacji i funkcji Mercedes me Charge, a także do zmian trybów jazdy. Kolejną zaletą MBUX jest jego inteligentne sterowanie głosem, obejmujące rozumienie języka potocznego, które jest aktywowane hasłem „Hej Mercedes”. Sterowanie głosowe obsługuje wiele funkcji informacyjno-rozrywkowych (np. wprowadzanie celu, połączenia telefoniczne, wybór muzyki, pisanie i odsłuchiwanie wiadomości, prognozę pogody), a także rozwiązań poprawiających komfort, takich jak sterowanie klimatyzacją i oświetleniem. Ponadto, w połączeniu z aplikacją Mercedes me, MBUX działa także poza pojazdem. Kierowcy EQV mogą zaplanować swoje miejsca docelowe z domu lub biura, wprowadzić godzinę odjazdu i ustawić w kabinie pożądaną temperaturę.

Maksymalny zasięg dzięki inteligentnemu rekuperatorowi i różnym trybom jazdy

Aby zapewnić maksymalne wykorzystanie technicznego zasięgu, Mercedes-Benz EQV ładuje akumulatory również podczas podróży. Podczas hamowania, obroty mechaniczne zamieniane są w energię elektryczną i są wykorzystywane do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma więc duży wpływ na poziom odzyskiwania energii, także za pomocą łopatek za kierownicą. Łopatka po lewej stronie zwiększa siłę rekuperacji, łopatka po prawej stronie ją zmniejsza. Na najniższym poziomie odzyskiwania energii pojazd jedzie „na luzie”, a na najwyższym kierowca może się posługiwać jednym pedałem, ponieważ w większości sytuacji spowalniający efekt rekuperacji jest wystarczający, aby użycie pedału hamulca było zbędne.

Poziom rekuperacji D Auto najlepiej odzwierciedla inteligencję EQV. Automatycznie aktywowany asystent ECO pomaga kierowcy osiągnąć najwyższą możliwą wydajność. Łączy on dane nawigacyjne, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje dostarczane przez inteligentne systemy wspomagające bezpieczeństwo (radar i kamerę) oraz sam dostosowuje do nich poziom rekuperacji.

W połączeniu z nawigacją zoptymalizowaną pod kątem EQ, aktywne monitorowanie zasięgu zapewnia, że ​​kierowca bezpiecznie dotrze do celu, nawet jeśli nie uda mu się zatrzymać na ładowanie. Wspomaga go również tryb jazdy E +, który optymalizuje parametry pojazdu w celu maksymalizacji zasięgu.

Kompleksowy ekosystem elektromobilności i wiele możliwości ładowania 

Istotną część oferty technologicznej marki EQ stanowi kompleksowy ekosystem elektromobilności, z którego Mercedes-Benz EQV, oczywiście korzysta. Obejmuje on pełny zakres usług i funkcji pojazdu, począwszy od nawigacji adaptacyjnej (uwzględniającej zasięg), aż po infrastrukturę ładowania. Za pośrednictwem Mercedes me Charge klient otrzymuje dostęp do największej na świecie sieci z ponad 300 000 punktów ładowania oraz jeszcze większej liczby publicznych stacji ładowania należących do różnych operatorów (gminy, parkingi, autostrady, centra handlowe itp.) w samej Europie. Klienci mogą korzystać ze zintegrowanej funkcji płatności z prostym fakturowaniem. Mercedes me Charge umożliwia także dostęp do stacji szybkiego ładowania w ogólnoeuropejskiej sieci IONITY. Krótkie czasy ładowania sprawiają, że podróż jest przyjemna, szczególnie na dłuższych trasach. Do 2020 r. IONITY zbuduje i będzie obsługiwać około 400 stacji szybkiego ładowania wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych w Europie. IONITY została założona w listopadzie 2017 r. jako wspólne przedsięwzięcie BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Grupy Volkswagen z Audi i Porsche.

Dzięki Mercedes-Benz Wallbox Home i mocy ładowania 11 kW, EQV można ładować znacznie szybciej niż przy użyciu domowego gniazdka. We współpracy z krajowymi partnerami instalującymi ładowarki, Mercedes-Benz oferuje również łatwą i szybką instalację Mercedes-Benz Wallbox oraz profesjonalne porady na temat wszystkich aspektów e-mobilności. Ładowanie prądem stałym za pomocą dostępnego seryjnie w standardzie CCS (Combined Charging Systems) jest jeszcze szybsze. W Europie EQV można ładować z maksymalną mocą do 110 kW na odpowiedniej stacji ładującej. Ładowanie od poziomu 10 do 80 procent zajmuje mniej niż godzinę.

Design zgodny ze estetyką EQ

Wszystkie pojazdy EQ łączy charakterystyczna awangardowa estetyka. Jej podstawowe elementy to czarny grill z chromowanymi żebrami, elegancki profil boczny w charakterystycznym stylu EQ oraz lekkie, 18-calowe obręcze kół, które dają efekt dynamiki, nawet gdy samochód stoi.

Wyglądowi zewnętrznemu odpowiada design wnętrza: tu chłodną estetykę uzupełniają ciepłe akcenty, takie jak różowe złoto, które potęgują przyjemny efekt „welcome home” („witaj w domu”). Sercem interakcji między kierowcą a maszyną jest intuicyjnie obsługiwany Mercedes-Benz User Experience (MBUX). Łączy on dziesięciocalowy ekran dotykowy z uczącym się systemem obsługi głosowej i innowacyjnymi funkcjami łączności.

Modny kolor różowego złota, który przypomina miedziane okablowanie, odgrywa ważną rolę również w designie deski rozdzielczej. I stanowi elegancki akcent w połączeniu z granatową skórą. Charakterystyczny jest również design elementów obramowujących. Różowe złoto zapewnia elegancję i ciepło systemowi informacyjno-rozrywkowemu i audio, a „silver shadow” zastosowano w otworach wentylacyjnych. Z kolei ozdobne przeszycia w kolorze różowego złota wzdłuż siedzeń stanowią elegancki kontrast.

Mercedes-Benz EQV jako kolejny kamień milowy dla technologicznej marki EQ

Celem założonej przez Mercedes-Benz w 2016 roku marki technologicznej EQ jest stały rozwój elektromobilności. Pierwszym krokiem był Concept EQ. Następnie na targach IAA 2017 odbyła się premiera Concept EQA – pojazdu klasy kompaktowej. We wrześniu 2018 roku marka zaprezentowała swój pierwszy seryjnie produkowany pojazd w postaci elektrycznego SUVa EQC (łączne zużycie energii: 20,8 - 19,7 kWh / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km). W marcu 2019 r. Concept EQV na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie udowodnił potencjał rozwoju oferty modeli w segmencie MPV, dzięki wersji z maksymalnie ośmioma miejscami. Prezentowana seryjnie wersja Mercedes-Benz EQV stanowi kolejny kamień milowy w rozwoju marki technologicznej EQ.

Czytaj również