Dzisiaj jest 28 Marca 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

Testy pierwszego BMW M3 Touring

Dodano: 13 września 2020

BMW potwierdza pierwsze rozszerzenie gamy modeli w klasie średniej premium o pięciodrzwiowy wyczynowy samochód – prototyp wkrótce pojawi się na drogach w okolicy Centrum Rozwoju w Garching pod Monachium – następnie testy na Pętli Północnej toru Nürburgring.

 

Wyobraźmy sobie samochód sportowy z niezwykle wszechstronną przestrzenią bagażową. To, co wciąż jeszcze jest teorią, teraz staje się praktyką. Zaledwie na kilka tygodni przed światową premierą nowego BMW M3 Limuzyna pojawia się coraz więcej wskazówek zapowiadających bezprecedensową różnorodność modeli w ofercie samochodów BMW M klasy średniej premium. We wrześniu 2020 roku swoją światową premierę będzie miało nowe BMW M3 Limuzyna oraz nowe BMW M4 Coupé. Nie jest również tajemnicą, że w przyszłym roku pojawi się nowa edycja BMW M4 Cabrio. Wkrótce jednak uważni obserwatorzy będą mogli wypatrzyć na drogach prototyp nowego wyczynowego samochodu. W Garching niedaleko Monachium w siedzibie BMW M GmbH trwają prace nad spełnieniem kolejnego marzenia: po raz pierwszy w historii BMW M GmbH do oferty modeli dołącza BMW M3 Touring.

Typowe osiągi M w połączeniu z większą przestrzenią i funkcjonalnością Touringa – takie coś spotykane było do tej pory tylko w BMW M5. W 1992 roku w drugiej i w 2007 roku w czwartej generacji wyczynowej limuzynie biznesowej towarzyszył również model Touring. Pomysł przeniesienia tej koncepcji do BMW M3 nie po raz pierwszy fascynuje społeczność M, jak również projektantów BMW M GmbH. Dokładnie 20 lat temu taki właśnie prototyp powstał na bazie BMW M3 trzeciej generacji. Osiągnięto wówczas cel, jakim było zademonstrowanie wysokiej funkcjonalności oraz realizacja koncepcji wyczynowego samochodu sportowego w tej specyficznej karoserii. BMW M3 szóstej generacji nie poprzestanie na rozważaniach teoretycznych i przedprodukcyjnych testach.

Pod maską znajdzie się 6-cylindrowy silnik M TwinPower Turbo. Pięcioro drzwi i niezwykle wszechstronna przestrzeń bagażowa to dokładnie coś, na co fani tego modelu czekali od dawna. BMW M3 Touring jako czwarty wariant modelu spełni oczekiwania tych, którzy szukają wyjątkowego połączenia typowych dla M osiągów i funkcjonalności w codziennej eksploatacji. Nigdy wcześniej kombi klasy średniej premium nie oferowało tyle radości z jazdy i precyzji. Nigdy też rasowy samochód sportowy nie był tak funkcjonalny.

Parametrów silnika i osiągów pojazdu możemy się domyślać. Szeroki rozstaw kół, rzucające się w oczy duże wloty powietrza z przodu i cztery końcówki rur wydechowych nie pozostawiają wątpliwości, że również w nowej karoserii będzie można w pełni cieszyć się legendarnymi właściwościami M.

Pierwsze BMW M3 Touring znajduje się jeszcze we wczesnej fazie swojego około dwuletniego procesu przygotowania do produkcji seryjnej. Podobnie jak w przypadku innych samochodów sportowych BMW M, jeśli prototyp dopuszczony został do testów na drogach publicznych, oznacza to decydujący krok na drodze do produkcji seryjnej. Wkrótce samochód ten będzie można zobaczyć nie tylko na drogach. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli BMW M intensywny program testów i strojenie BMW M3 Touring będzie odbywać się również na Pętli Północnej toru Nürburgring. W końcu pierwsze BMW M3 Touring to przede wszystkim BMW M3.

Wartości zużycia paliwa, emisji CO2, zużycia energii i zasięgu są ustalane zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą samochodów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego i mogą się zmienić w trakcie konfiguracji.

Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Czytaj również