Toyota Prius z napędem AWD-i
Dodano: 02 grudnia 2018
Toyota Prius 2019 debiutuje na targach Los Angeles Auto Show. Zaktualizowana wersja hybrydowego liftbacka 4. generacji będzie oferowana w przyszłym roku z nowym napędem na wszystkie koła AWD-i. Model trafi również do polskich salonów Toyoty.
Toyota Prius, pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy na świecie, od swojego debiutu w 1997 roku jest ambasadorem najnowszych technologii Toyoty. Każda z czterech generacji przynosiła znaczący postęp pod względem wydajności, zaawansowania technicznego oraz własności jezdnych.
Prius z napędem 4x4
W 2019 roku zadebiutuje Prius wyposażony w przełomowy w segmencie osobowych hybryd napęd AWD-i. Nowy inteligentny napęd 4x4 z silnikiem elektrycznym przy tylnej osi zwiększa pewność prowadzenia w trudnych warunkach drogowych.
AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego o dużym momencie obrotowym, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. AWD-i włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze. Napęd 4x4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych prędkościach, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię. Układ napędowy AWD-i jest kompaktowy i lekki, nie wymaga przy tym zastosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu Prius z napędem 4x4 ma praktycznie tak samo przestronną kabinę pasażerską co wersja 4x2 i porównywalne zużycie paliwa oraz emisję spalin.
Prius Hybrid AWD-i jest wyposażony w nową kompaktową baterię niklowo-wodorkową, dostosowaną do pracy w niskich temperaturach. Prius 2019 z przednim napędem otrzymuje nową baterię litowo-jonową.
Pionier architektury TNGA
Prius 4. generacji, który zadebiutował w 2016 roku, to pierwszy model zaprojektowany na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA). Nowa konstrukcja jest o 60% sztywniejsza od poprzedniego modelu, poprawiając stabilność jazdy, pewność prowadzenia w zakrętach oraz odporność na zderzenia. Dzięki platformie TNGA o niżej położonym środku ciężkości oraz napędowi hybrydowemu 4. generacji Prius zyskał lepsze osiągi i większy komfort prowadzenia.
Czytaj również
- Toyota AYGO x-cite
- Mercedes-Benz Klasy V
- Audi prezentuje nowe TT RS Coupe
- Koncepcyjny Nissan IMs
- Nowe BMW serii 7
- Toyota GR Supra – sportowa legenda
- Individual M850i xDrive Coupé Night Sky
- Peugeot prezentuje Partnera Furgona
- Nissan GT-R50 by Italdesign
- Nowy Mercedes-Benz CLA Coupé
- 5 prawdziwych aut GT
- TRD wzięło na warsztat Lexusa UX
- Światowa premiera Mitsubishi L200
- Koncepcyjne Audi e-tron GT
- VW prezentuje Beetle Final Edition