Dzisiaj jest 10 Grudnia 2018, Poniedziałek, imieniny obchodzą:

Toyota Prius z napędem AWD-i

Dodano: 02 grudnia 2018

Toyota Prius 2019 debiutuje na targach Los Angeles Auto Show. Zaktualizowana wersja hybrydowego liftbacka 4. generacji będzie oferowana w przyszłym roku z nowym napędem na wszystkie koła AWD-i. Model trafi również do polskich salonów Toyoty.

 

Toyota Prius, pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy na świecie, od swojego debiutu w 1997 roku jest ambasadorem najnowszych technologii Toyoty. Każda z czterech generacji przynosiła znaczący postęp pod względem wydajności, zaawansowania technicznego oraz własności jezdnych.

Prius z napędem 4x4

W 2019 roku zadebiutuje Prius wyposażony w przełomowy w segmencie osobowych hybryd napęd AWD-i. Nowy inteligentny napęd 4x4 z silnikiem elektrycznym przy tylnej osi zwiększa pewność prowadzenia w trudnych warunkach drogowych.

AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego o dużym momencie obrotowym, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. AWD-i włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze. Napęd 4x4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych prędkościach, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię. Układ napędowy AWD-i jest kompaktowy i lekki, nie wymaga przy tym zastosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu Prius z napędem 4x4 ma praktycznie tak samo przestronną kabinę pasażerską co wersja 4x2 i porównywalne zużycie paliwa oraz emisję spalin.

Prius Hybrid AWD-i jest wyposażony w nową kompaktową baterię niklowo-wodorkową, dostosowaną do pracy w niskich temperaturach. Prius 2019 z przednim napędem otrzymuje nową baterię litowo-jonową.

Pionier architektury TNGA

Prius 4. generacji, który zadebiutował w 2016 roku, to pierwszy model zaprojektowany na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA). Nowa konstrukcja jest o 60% sztywniejsza od poprzedniego modelu, poprawiając stabilność jazdy, pewność prowadzenia w zakrętach oraz odporność na zderzenia. Dzięki platformie TNGA o niżej położonym środku ciężkości oraz napędowi hybrydowemu 4. generacji Prius zyskał lepsze osiągi i większy komfort prowadzenia.

Czytaj również