Dzisiaj jest 29 Marca 2024, Piątek, imieniny obchodzą:

VW T-Prime Concept GTE

Dodano: 01 maja 2016

Studyjny T-Prime Concept GTE to model typu Sport Utility Vehicle należący do klasy wyższej. Koncepcyjny samochód, wyposażony w układ hybrydowy typu plug-in oraz w napęd na cztery koła, może poruszać się nie emitując szkodliwych substancji. Samochód ten w pełni odpowiada motoryzacyjnym wyzwaniom nowych czasów.

 

T-Prime Concept GTE to wszechstronny pojazd, który może zastąpić klasyczne samochody. Czteromiejscowy studyjny SUV łączy w sobie najlepsze cechy aut należących do różnych segmentów – jest wygodny jak limuzyna, przestronny jak kombi, pod względem trakcji przewyższa auta z innych segmentów, a dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym w dziedzinie zawieszenia jest zwinny jak samochód sportowy. Z kolei dzięki nowoczesnemu napędowi T-Prime Concept GTE okazuje się oszczędny jak auto kompaktowe. Do szerokiej palety innowacji na jego pokładzie pasuje – pracujący bezgłośnie w trybie elektrycznym „E-Mode” – hybrydowy zespół napędowy typu plug-in. Na dystansie sięgającym 50 km T-Prime Concept GTE może poruszać się nie emitując spalin. W trybie GTE studyjny SUV z układem napędowym o mocy 280 kW/381 KM staje się samochodem bardzo dynamicznym. Innowacyjne rozwiązania techniczne współgrają ze sportową stylistyką auta, która przyciąga uwagę.

T-Prime Concept GTE jest częścią ofensywy produktowej Volkswagena w dziedzinie aut typu SUV. Rozpoczęło ją tej wiosny wprowadzenie na europejski rynek nowego Tiguana; w przyszłości ten odnoszący wielkie sukcesy samochód po raz pierwszy pojawi się w wersji ze zwiększonym rozstawem osi. W gronie aut większych niż Tiguan zadebiutuje nowy SUV średniej klasy przeznaczony do sprzedaży w Chinach i w USA, a także Touareg względnie pojazd w stylu T-Prime Concept GTE. Wśród samochodów mniejszych niż Tiguan pojawią się od razu dwa nowe SUV-y – w klasie kompaktów będzie to auto zbliżone pod względem koncepcji do studyjnego modelu T-Roc, z kolei pokazany w marcu w Genewie T-Cross Breeze wskaże kierunek rozwoju samochodów w segmencie pojazdów małych, wielkości Polo.

Nowy Magotan

W lipcu trafi do sprzedaży zaprojektowany całkowicie od nowa Magotan. Po raz pierwszy limuzynę tę skonstruowano w oparciu o modułową platformę konstrukcyjną (MQB). Dzięki niej styliści i inżynierowie mogli stworzyć model wyróżniający się dużą ilością miejsca z tyłu, a przy tym bardzo dobrymi proporcjami nadwozia. We wnętrzu Magotana znajduje się bogaty zestaw systemów, służących poprawie komfortu podróżowania oraz asystujących kierowcy. Układ napędowy jest również przykładem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych – trzy silniki TSI do wyboru, o mocy od 110 kW/150 KM do 162 kW/220 KM, wyróżniają się najwyższą sprawnością i dynamiką.

Nowy PHIDEON

PHIDEON to nowa limuzyna klasy wyższej. Model z pięciometrowym nadwoziem pojawi się na chińskim rynku w trzecim kwartale 2016 roku. PHIDEONA stworzono bezpośrednio (z niewielkimi zmianami) na bazie fascynującego studyjnego modelu C Coupe GTE (światowa premiera w 2015 roku podczas Auto Shanghai). W PHIDEONIE 3.0 TSI 4MOTION z napędem na cztery koła zastosowano silnik V6 TSI o mocy 220 kW/300 KM. Ponadto samochód będzie oferowany w wersji z silnikiem 2.0 TSI (cztery cylindry, napęd na przednie koła). W przyszłości planuje się także stworzenie wersji z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in.

Studyjny BUDD-e

BUDD-e stworzono w oparciu o modułową platformę do produkcji samochodów elektrycznych (MEB). Zasięg auta wynosi 533 km (wg NEDC). Akumulatory można naładować w ciągu 30 minut do 80% pojemności. W samochodzie tym fascynuje nowy system obsługi i przepływu informacji. Systemy sterowania dotykiem oraz gestami uzupełniają się; zrezygnowano z pokręteł i przycisków. Pojedyncze ekrany tworzą jeden duży panel pokładowego systemu informacyjnego, a zamiast tradycyjnych lusterek zastosowano cyfrowe wyświetlacze. Na pokładzie BUDD-e już dzisiaj można doświadczyć tego, co przyniesie motoryzacyjna przyszłość.

Czytaj również