Dzisiaj jest 25 Kwietnia 2024, Czwartek, imieniny obchodzą:

„Elektryk” na lodzie: Mercedes-Benz EQC

Dodano: 27 marca 2019

Na krótko przed wprowadzeniem na rynek Mercedes-Benz EQC przechodzi ostateczne testy w zaśnieżonych okolicach Arjeplog w północnej Szwecji. To kolejne zimowe próby nowego „elektryka” spod znaku gwiazdy. W mroźnych warunkach inżynierowie zwracają szczególną uwagę na kwestie termiki akumulatora, zarządzania temperaturą w kabinie i ładowania, a także bezpieczeństwa prowadzenia, trakcji oraz rekuperacji na śniegu i lodzie.

 

EQC to pierwszy model Mercedes-Benz oferowany pod nową marką produktowo-technologiczną EQ. Jednocześnie EQC jest symbolem nowej ery mobilności w historii koncernu Daimler.

Nowo opracowany układ napędowy z kompaktowym napędem elektrycznym (eATS) przy każdej z osi zapewnia EQC właściwości jezdne samochodu z napędem na wszystkie koła. Przedni silnik elektryczny jest skonfigurowany z myślą o uzyskaniu możliwie najlepszej efektywności w zakresie niskich i średnich obciążeń, a tylny zapewnia odpowiednią dynamikę.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 80 kWh (NEDC) magazynuje energię i może zapewnić zasięg przekraczający 450 km(zgodnie z cyklem NEDC, dane tymczasowe).

Muskularne proporcje nadwozia sprawiają, że EQC jest klasyfikowany jako pojazd typu SUV/crossover. Wydłużona linia dachu i smukły kontur bocznych szyb oraz łagodnie opadający dach, nawiązujący do aut coupé, wizualnie pozycjonują go pomiędzy SUV-ami a SUV-ami coupé.

System wspomagający ECO Assistant zapewnia kierowcy wszechstronne wsparcie w utrzymywaniu przewidywalnego stylu jazdy: dzięki sugestiom, by zwolnić pedał gazu np. przed ograniczeniem prędkości, oraz funkcjom takim jak „żeglowanie”czy specjalna strategia rekuperacji.

Czytaj również