Dzisiaj jest 28 Listopada 2021, Niedziela, imieniny obchodzą:

Citroen powraca do segmentu D

Dodano: 27 września 2021

Dzięki C5 X Marka Citroën powraca do segmentu D i oferuje odważny model, który wprowadza innowacje w tradycyjnym segmencie samochodów premium. Było to duże wyzwanie dla projektantów Citroëna. Udało im się zaprojektować spójnego stylistycznie sedana „nowej generacji” z charakterem. Dzięki połączeniu cech kilku segmentów jest idealnie dopasowany do zmieniających się oczekiwań klientów.

 

C5 X łączy w wyważonych proporcjach elementy stylu charakterystyczne dla różnych nadwozi segmentu D, wnosi powiew nowości oraz nawiązuje do kultowych modeli premium Citroëna. Okrągłe i muskularne kształty w połączeniu z napiętymi i mocnymi liniami dają płynną, dynamiczną i elegancką sylwetkę, która zawiera w sobie to, co najlepsze z trzech światów: prestiż i elegancję limuzyny, dynamikę i wszechstronność kombi oraz nowoczesność i solidny wygląd SUV-a.

Preferencje odnośnie nadwozi segmentu D od kilku lat przechodzą znaczną transformację. Potrzeby klientów ulegają zmianom: szukają pojazdu, który spełni zarówno oczekiwania emocjonalne, jak i funkcjonalne. Tradycyjnie klienci z segmentu D pragną, by samochód wyróżniał ich na drodze, był nowoczesny i wyposażony w technologie pokładowe najnowszej generacji. Dziś oczekują od swoich aut również praktyczności, przestronności, dużego bagażnika, wszechstronności i solidności, poszukują alternatywnych ofert i nowej formy nowoczesności.

Podczas prac projektowych nad modelem C5 X Citroën postanowił sprostać tym oczekiwaniom. Frédéric Angibaud, projektant nadwozia C5 X, chciał stworzyć samochód, który „będzie idealnie łączyć wszechstronność, bezpieczeństwo i estetykę, przy jednoczesnym uwzględnieniu kwestii środowiskowych i ekonomicznych.” C5 X jest ukoronowaniem tych prac. To nowa i odważna koncepcja łącząca elegancję sedana, praktyczność kombi i nowoczesność SUV-a.

Propozycja Citroëna idealnie pasuje do nowego stylu życia, do którego aspirują klienci. Cécile Batho zauważa ten trend we wszystkich sektorach: „Nie chcemy już więcej zamykać się w jednej roli. Wkroczyliśmy w erę wielofunkcyjnego stylu życia, mieszanego sposobu pracy. Co więcej, dziedziny inne niż motoryzacja zaczynają otwierać się na produkty mające wiele zastosowań. Jedna rzecz może mieć różne przeznaczenie. Moda jest tego doskonałym przykładem. Największe marki luksusowe wkraczają w świat streetwearu, moda stara się uwolnić od podziału na męską i damską. Mamy teraz do czynienia z istną mozaiką pragnień”.

Wyzwanie projektu C5 X polega na umiejętności znalezienia się w punkcie przecięcia się trendów i reagowania na zmiany oczekiwań klientów, na które mają wpływ różne światy. W szybko zmieniającej się rzeczywistości Citroën oferuje magiczną kombinację tego, co najlepsze ze wszystkich rodzajów nadwozia.

Czytaj również