Dzisiaj jest 27 Października 2021, Środa, imieniny obchodzą:

Zetor Forterra HSX

Dodano: 23 lutego 2014

Nowy model Forterra HSX przynosi wiele innowacji technicznych, które zapewniają większą wydajność, komfort, bezpieczeństwo oraz znacznie podnoszą wartość użytkową ciągników. Jednym z głównych elementów innowacyjnych w tym modelu z czterocylindrowym doładowanym silnikiem nowej generacji jest zupełnie nowa przekładnia z rewersem elektrohydraulicznym, która wyraźnie poprawia komfort obsługi ciągnika i zwiększa jego możliwości.

 

Informacja prasowa, www.zetor.pl

Nowa, 5-cio stopniowa synchronizowana skrzynia biegów umożliwia wykorzystanie w sumie aż 30 biegów do przodu i 30 biegów do tyłu. Aby to osiągnąć, producent zastosował 2-stopniowy wzmacniacz momentu o ciśnieniu zwiększonym do 19 barów, który w każdym momencie może być uruchamiany za pomocą przycisków bez użycia sprzęgła. Zastosowano też bezsprzęgłowy sterowany elektrohydraulicznie rewers, który nie był dostępny w dotychczasowych wersjach serii Forterra. 

Ciągnik ten jest wyposażony w preselekcję – automatyczne załączanie półbiegów. Silnik charakteryzuje się wysokim stopniem wzmocnienia momentu obrotowego (36 %), świetnym startem nawet w niekorzystnych warunkach temperaturowych, długą żywotnością i niskim zużyciem paliwa co potwierdziły testy Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego DLG .  Wysoką moc gwarantuje nie tylko ulepszona 16 zaworowa głowica cylindrów, ale także zmodyfikowane kanały ssące i nowy system wtrysku paliwa. Silnik wyposażony został także w filtr cząstek stałych w celu obniżenia poziomu emisji spalin.

Nowy elektrohydrauliczny rewers włączany jest bez użycia sprzęgła (tzw. Power Shuttle), co daje większy komfort i wartość użytkową. Elektrohydrauliczne jest także sterowanie obrotami wałka odbioru mocy. Udźwig tylnego TUZ zwiększony do 7000 kg i równomierne obciążenie ciągnika zapewniają dwa nowe zewnętrzne siłowniki hydrauliczne. Filtr średniociśnieniowy zapewnia niezawodność hydrauliki. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi do 2490 mm Forterra HSX stała się stabilniejsza i bezpieczniejsza.

HitchTronic – rewolucyjna innowacja na każdy teren

Kolejną nowością jest opatentowana przez Zetor rewolucyjna funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem zawieszenia HitchTronic, dzięki której podnośnik podczas pracy dostosowuje się sam do każdego terenu. Praca stanie się dużo łatwiejsza i bardziej efektywna zarówno dla początkującego, jak i dla doświadczonego operatora. Po załączeniu funkcji Hitch Tronic na jakość orki przestają mieć wpływ takie czynniki jak  twardość gleby czy umiejętności operatora. Na dodatek uruchomienie HitchTronic oszczędza paliwo, przyczyniając się do ochrony środowiska naturalnego i zwiększenia oszczędności podczas prac polowych. Już kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek systemu HitchTronic,

Bezpieczny, wygodny i kompatybilny

Deska rozdzielcza nowej Forterry jest wyposażona w wyświetlacz LCD podający w komfortowy sposób informacje dla obsługi i serwisu, a w siedzeniu kierowcy znajduje się wyłącznik bezpieczeństwa, który uniemożliwia rozruch silnika lub ruszenie traktorem, jeśli kierowca na nim nie siedzi. Ponadto zmiany konstrukcyjne w mocowaniu kabiny i zastosowanie nowych materiałów wygłuszających spowodowało znaczne zmniejszenie hałasu w kabinie.

Ciągniki Zetor od lat znane i cenione były przede wszystkim za wytrzymałą konstrukcję, możliwość ograniczenia  obsługi do niezbędnego minimum oraz niskie koszty eksploatacji. Dotyczy to także nowego modelu Forterra HSX. Wysoka moc tego modelu umożliwia pracę z maszynami o większych gabarytach lub agregację z większymi zestawami maszyn rolniczych. Pozwala to na ograniczenie liczby przejazdów przez pole, co zmniejsza ubijanie gleby, tak samo jak zastosowanie opon niskoprofilowych. Wszystkie zalety nowej Forterry HSX sprawiają, że ciągnik ten można zastosować jako podstawę do budowy maszyn leśnych.

Czytaj również