Dzisiaj jest 27 Kwietnia 2024, Sobota, imieniny obchodzą:

Nowy Mercedes-Benz Klasy B

Dodano: 19 października 2018

Nowy Mercedes-Benz Klasy B kładzie nacisk na sportową stronę koncepcji Sports Tourer. Na tle poprzednika wygląda dynamiczniej, zwinniej się prowadzi i zapewnia większy komfort. Jego awangardowe wnętrze zapewnia unikalne poczucie przestrzeni,a jednocześnie zwraca uwagę charakterystycznym wzornictwem tablicy rozdzielczej.

 

Klasa B ma wizualnie wyróżniać się w świecie minivanów – takie zadanie wyznaczyli sobie styliści Mercedes-Benz. Ich zamierzenie zyskało akceptacjęi zostało zrealizowane. Długi rozstaw osi (2729 mm) z krótkimi nawisami, subtelnie opadająca linia dachu i większe obręcze o średnicy od 16 do 19 cali tworzą dynamiczny zarys nadwozia Sports Tourera. Sportową aparycję Klasy B podkreślają stosunkowo przysadzisty, progresywny przedni pas wrazz płynnym przejściem pokrywy silnika w słupek A oraz muskularne przetłoczenia po bokach.

To samo dotyczy smukłych przednich lamp, które nawet w bazowym wydaniu z reflektorami H7 i LED-owymi światłami do jazdy dziennej mają wysokiej jakości, starannie zaprojektowane moduły. Egzemplarze z reflektorami LED (wszystkie rodzaje) zwracają uwagę światłami dziennymi w typowym dla Mercedesa kształcie. Szczególnie sportowy wygląd mają opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED z elektronicznie sterowaną diodową matrycą, która błyskawicznie dostosowuje oświetlenie drogi do aktualnych warunków ruchu. To element z modeli klasy luksusowej, który zadebiutował w segmencie aut kompaktowych w nowej Klasie A – a teraz łączy efektowne wzornictwoz podwyższonym poziomem bezpieczeństwa w najnowszej Klasie B.

Z tyłu optyczną szerokość samochodu akcentują dwuczęściowe lampy, umieszczone w zderzaku światła odblaskowe i charakterystyczna czarna nakładka w kształcie dyfuzora, z chromowaną listwą, w dolnej części zderzaka. Duży spojler dachowy w połączeniu z lakierowanymi na czarno, wykończonymi na wysoki połysk spojlerami po bokach tylnej szyby poprawiają efektywność aerodynamiczną pojazdu, a przy okazji dodatkowo podkreślają jego dynamiczny design.

Współczynnik oporu powietrza Cd nowej Klasy B wynosi od 0,24 (poprzednik: 0,25) w górę. Z uwagi na mniejszą powierzchnię czołową niżej poprowadzona linia dachu dodatkowo przyczynia się do uzyskania najlepszego w segmencie przepływu powietrza. Ponadto, dzięki przeprowadzeniu licznych drobiazgowych zabiegów, inżynierowie do spraw aerodynamiki ograniczyli poziom szumów wiatru w kabinie. Korzyści: bezstresowa jazda i możliwość prowadzenia swobodnej rozmowy z podróżującymi nawet przy prędkościach autostradowych.

Udoskonalona geometria siedzeń i niżej poprowadzona dolna linia szyb owocują jeszcze większym wrażeniem przestronności niż w poprzedniku. Kierowca siedzi o 90 mm wyżej niż w Klasie A, toteż może się cieszyć wyjątkowo dobrą widocznością we wszystkich kierunkach – również dzięki zoptymalizowanym dzielonym przednim słupkom, które w mniejszym stopniu ograniczają pole widzenia.

Czytaj również