Suzuki prezentuje model e VITARA
Dodano: 07 lutego 2025
Suzuki e VITARA powstał z wykorzystaniem rozwiązań modelu koncepcyjnego „eVX”, który w ubiegłym roku pokazano na targach Auto Expo w Indiach oraz na Japan Mobility Show w Tokio. Samochód, zaprojektowany według koncepcji „Emotional Versatile Cruiser”, łączy zaawansowaną technologię z mocną konstrukcją typową dla pozostałych SUV-ów Suzuki. To nie tylko pierwszy BEV Suzuki, ale też pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki z nowatorskim napędem na cztery koła „ALLGRIP-e”, zbudowany na platformie „Heartect-e”.
Projekt z charakterem - nowoczesny BEV i wytrzymały SUV
Motywem przewodnim projektu SUV-a Suzuki jest „High-Tech & Adventure”, co łatwo skojarzyć z zaawansowaniem technologicznym BEV i solidnością SUV-ów Suzuki. Nowy samochód ma koła o dużej średnicy, duży rozstaw osi i deskę rozdzielczą ze zintegrowanym wyświetlaczem dużych rozmiarów, zaawansowane wyposażenie oraz konsolę środkową w kolorze fortepianowej czerni, która efektownie odbija światło.
Układ napędowy z osiami eAxle i akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi
BEV konstrukcji Suzuki został wyposażony w oś/osie eAxle (w zależności od wersji, odpowiednio, 2WD lub 4WD), w których zintegrowano silnik/silniki wraz z falownikiem oraz bezpieczne, niezawodne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe. Samochód charakteryzuje dobre przyspieszenie w całym zakresie prędkości (od pełnego zatrzymania do vmax).
Elektryczny napęd na 4 koła „ALLGRIP-e” z dwiema niezależnymi e-osiami
„ALLGRIP-e”, który jest montowany w modelu e VITARA to elektryczny układ napędu na 4 koła. Przy jego opracowaniu wykorzystano doświadczenie inżynierów Suzuki w off-roadzie. Auto zostało wyposażone w dwie niezależne e-osie, z przodu i z tyłu. System ten zapewnia nie tylko wysoką sprawność i wytrzymałość, ale także pozwala na precyzyjną kontrolę i doskonałą reakcję na gaz. ALLGRIP-e ma również tryb Trail, który przydaje się z daleka od bitych dróg. W razie utraty przyczepności jednego z kół następuje jego błyskawiczne dohamowanie, a następnie moment obrotowy jest przekierowany na inne koła (funkcja LSD).
Nowo opracowana platforma „HEARTECT-e” specjalnie dla BEV
Platforma elektrycznego SUV-a Suzuki jest lekka, chroni przed przebiciem i dzięki krótkim zwisom gwarantuje przestronność we wnętrzu. Podłogę tak konstruowano, żeby zaoszczędzić miejsce na pojemne akumulatory.
Czytaj również
- Nissan zaprezentował Ariya Nismo
- Nowe Mitsubishi Outlander PHEV
- Tak wygląda nowe Porsche 911 Carrera S
- Nowe Audi RS e-tron GT performance
- Compass – nowy model w portfolio Jeepa
- Citroen prezentuje model C3 Aircross
- Premiera Mitsubishi ASX na jesieni
- Klasa C i GLC w nowej odsłonie
- EV3 – nowy elektryczny suv Kia
- Nowa jakość zelektryfikowanej jazdy
- Frontera: przestronny i przyjemny SUV
- Nowa Lancia Ypsilon
- C3 Aircross – nowy suv Citroena
- Alfa Romeo prezentuje model Milano
- MINI prezentuje model Aceman