Audi A3 Sportback e-tron
Dodano: 01 listopada 2014
W Polsce rozpoczyna się sprzedaż rewolucyjnego Audi A3 Sportback e-tron. To pierwszy w palecie czterech pierścieni model z napędem hybrydowym typu plug-in. Moc systemowa 150 kW (204 KM) i systemowy moment obrotowy 350 Nm są gwarancją sportowych osiągów tego innowacyjnego samochodu.
Napęd Audi A3 Sportback e-tron opiera się na koncepcji wydajnej hybrydy równoległej. Zastosowany tu silnik spalinowy to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Współpracuje ona bezpośrednio z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana z innowacyjną, stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu hybrydowemu napędowi, średnie spalanie A3 Sportback e-tron to zaledwie 1,5 l benzyny na 100 km.
Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania napędu spalinowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym Audi A3 Sportback e-tron rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km. Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym. Stąd łączny zasięg samochodu to aż 940 km.
Magazynem energii dla nowego Audi A3 Sportback e-tron jest system akumulatorów litowo-jonowych, dla lepszego wykorzystania przestrzeni umieszczonych w podłodze, pod tylnymi siedzeniami. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. System jest bardzo wydajnym i trwałym układem. Należy podkreślić, że gwarancja Audi na jego działanie wynosi aż 8 lat lub 160000KM, w zależności od tego co nastąpi pierwsze.
Model już w wersji podstawowej jest bogato wyposażony. W standardzie znajdziemy m.in. funkcję start-stop z systemem rekuperacji, felgi 17” ze stopu lekkich metali, wielofunkcyjną, sportową kierownicę obszytą skórą, system Audi driver select, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu, przednie i tylne światła diodowe czy spoiler dachowy w kolorze nadwozia.
Czytaj również
- EM90 poszerza portfolio Volvo
- Opel Corsa z napędem hybrydowym
- SpaceTourer – nowy minivan Citroena
- Fiat pokazał nowego pick-upa Titano
- Honda prezentuje model e:Ny1 EV 2023
- Nowe MINI Countryman
- Citroen C5 X w nowej, limitowanej edycji
- Nowy Opel Corsa wjeżdża do Polski
- Alfa Romeo 33 Stradale
- Fiat prezentuje model 600e
- Toyota Prius – nowa hybryda plug-in
- Nowe BMW serii 5 Limuzyna
- Citroen zaprezentował model C4 X
- Lancia Pu+Ra HPE
- Nowy Wrangler 2024